Sterk met God!

Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw
borst, de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten en draag bovenal
het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt
doven. Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.
– Efeziers 6:14-17 –

Strijd, dat lijkt niet echt een leuk onderwerp om het jaar mee te beginnen. Toch zien we in de
wereld en in ons eigen leven voortdurend strijd. En dan zien we alleen nog maar het
zichtbare, maar de grootste strijd wordt ‘achter de schermen’ gevoerd. Het is de geestelijke
strijd: de strijd om het hart van elk mens. Wat een geschenk dat wij mogen weten dat de
eindstrijd al is beslist: Jezus heeft overwonnen! In dat geloof vinden we onze kracht. Welke
nare dingen ook gebeuren, we zijn sterk met God! Dat is het jaarthema voor komend
schooljaar.

Al gaat het om een strijd die we vaak niet zien, God geeft ons een heel fysiek beeld van de
‘wapenuitrusting’ die wij in de strijd mogen gebruiken en die ervoor zorgen dat wij dicht bij
Hem blijven leven. We gaan het met de kinderen hebben over de verschillende onderdelen
van de Geestelijke Wapenrusting die God aan ons geeft. Tijdens de weekopeningen zal dit
worden uitgewerkt. We kijken uit naar mooie gesprekken met de kinderen hierover en
bidden dat we samen opgebouwd en gesterkt mogen worden in ons geloof!